pátek 5. dubna 2013

TOTD - suchá a citlivá pleť

 Ještě jednou vás všechny zdravím. Dneska mě napadlo jedno téma, nebo spíš další rubrika. A to TOTD - topic of the day, je to vlastně zkratka anglické fráze "téma dne", takže stejně jako máte outfit dne, já jsem si vymyslela téma dne. Budu ráda, když se zapojíte a toto téma TOTD použijete také na svém blogu :) Dnešní téma je suchá a citlivá pleť, také do ní zařadím něco o ekzémech a dermatitidě, kterou mám. Přeji příjemné čtení..;)

Problémy s pletí jsem dřív vůbec neměla. Snesla jsem všechno, mohla na sebe dávat i ty nejlevnější a nejhorší make-upy a nic se mi nestalo. Pak jsme ale jeli na dovolenou na Mallorcu, bylo mi tehdy asi 13 a já se po třech dnech pobytu celá osypala a otekl mi obličej. Vůbec jsem nevěděla z čeho to je. Byla jsem z toho strašně špatná, dovolená byla v háji. Ještě, že jsme tehdy jeli jen na 5 dní, ale ty dva dny strávené na pokoji v hotelu nebyli příjemné. A od té doby se to táhne. Když jsme přijeli domů. začalo se to pomalu, ale jistě hojit. Myslela jsem si, že mi na obličeji zůstanou takové jizvičky, ale naštěstí nezůstaly. Mám totiž zánět kůže - dermatitidu. Nejdříve to byla akutní forma, ale ta časem zmizela. Teď se ale docela často vrací. Zjistila jsem to, když jsem šla ke kožnímu, strašně mě to svědilo a večer jsem se budila s tím, že jsem si škrábala obličej a ani o tom nevěděla. Z akutní fáze to pak přešlo na chronickou, a ta se léčí strašně dlouho. Už jí mám 5 let a pořád se vrací. Mám to jen na obličeji, jinde na těle se mi naštěstí nedělá. Existuje hodně typů dermatitidy. Hodně jsem si o tom četla na internetu, a tak něják z toho vyšlo že mám ALERGICKOU dermatitidu. Vždycky mi jí něco vyvolá. Někdy je to moc velké teplo, nebo sluníčko (v létě se mažu krémem s faktorem 50), nebo taky jídlo a sůl. Hodně se na tom podílí taky stres. Také mi to vyvolávají kosmetické přípravky, takže to mnohdy nemám jednoduché. Aby jsem vám ještě popsala, co se mi tedy stane, když se mi ten zánět projeví - na dvou místech na obličeji se mi udělají takové fleky (jukněte třeba na google, jestli vás to zajímá) a těžko se toho zbavuje. Doktor mi na to dal kortikoidy, což moc dobré není - kůže je potom tenčí a tenčí....A jelikož se poslední dobou zajímám o kosmetiku, a čas od času se mi ty flíčky vytvoří, nechci si je pořád mazat tou mastičkou od doktora. Ona sice pomůže, ale nevyřeší ten problém. K moři jsem od té doby nejela, bojím se, co by se stalo, byla jsem opravdu opuchlá jako rajče. Když jím třeba slané brambůrky nebo arašídy, do dvou dnů se mi to projeví právě tou alergií. Problém je taky neozkoušená kosmetika. Opravdu ráda zkouším nové věci, ale třeba báze pod make-up nesnesu. Bojím se třeba i používat masky nebo peelingy na obličej, to si myslím, že ani pro suchou a citlivou pleť dobré není. U očních stínů, nebo u tvářenek už mi to problém nedělá. Také je důležité, jestli je ta kosmetika parfemovaná, či ne. Určitě je lepší používat neparfemovanou, protože pak tolik nedráždí pleť. Teď v zimě byl od toho docela klid, sluníčko mockrát nevylezlo. Ale zpět k té citlivé a suché pleti, abych tedy mluvila k tématu. Objednala jsem si kosmetiku Cannabis - která je tedy z trávy a zatím si nestěžuji. Je určení právě pro lidi, kteří mají problém s kůží - ekzémy, dermatitidy a citlivou pleť. Když mi nějáký přípravek nesedne, vždycky se mi to projeví ráno, takže pak vím, že už to nikdy nepoužiji a dám to třeba mamče. Mám tedy dost citlivou a suchou pleť. Co bych na to doporučila je hodně pít, a taky se pořád mazat. Nejvíce se mi osvědčila kosmetická vazelina z lékárny, nebo krémy od Ryoru (recenze tady na blogu už také je). Pak také ta mastička s kortikoidy, ale pouze na příznaky, příčinu toho zánětu to nevyléčí. Další věcí je strava. Když jím nezdravě, taky se to ne mé pleti něják ukáže, a to nejen mě, ale vám všem. V dnešní době existuje hodně věcí pro citlivou pleť, já třeba u make-upu zůstávám a moc nových věcí nezkouším, právě z toho důvodu, že se bojím té alergie. Ale každému vyhovuje něco jiného, tak tady nechci doporučovat dekorativní kosmetiku, opravdu nemusí (a nebude) sedět všem - ale přeci jen se o jednom make-upu zmíním. Je to STAY MATTE od Rimmel. Určitě tu řadu znáte, V drogérii mě zaujala právě tím, že je vhodná i pro citlivou pleť - taky že jo! Byla jsem s ním spokojená. Recenze je ZDE!!. Nakonec jsem ale přešla k mému nej makeu-pu a i když není pro citlivou pleť, mě vyhovuje Opravdu je o o tom to vyzkoušet a třeba se nebát zeptat se o vzoreček, protože z testeru v drogérii to nepoznáte. Proto si třeba nerada kupuji nové make-upy, pak je to jen vyhazování peněz. Hodně mi pomáhá příroda a čistý vzduch, to mi vždycky ty příznaky trochu ustoupí. Důležité je taky odličování, tím že se namalujete, se vám ucpávají póry a pleť pak nedýchá. Dříve jsem se tak neodličovala, teď bez toho neusnu, prostě se necítím dobře. Také teď používám TONIKUM od Cannabis a první dojmy jsou super. Dříve jsem používala obyčejný olivový olej, nebo vazelínu a obě varianty jsou super,...doporučuji!! Ještě, co bych vám chtěla říct, je jedna věc. Před pár dny mě oslovil časopis HEALTH AND BEAUTY - je to časopis o kráse a zdraví, takže se to každopádně hodí, určitě vám z něj vypíchnu nějáké perličky, ale to asi až zítra, dnes na to nebude čas, mám tu přítele. Stojí 30Kč a já jsem byla moc mile překvapená. Má hodně stránek, a opravdu dobré čtení, Moc mě překvapil a tím bych chtěla poděkovat časopisu za spolupráci. Kdyby jste se chtěli na něco zeptat, nebo by jste chtěli poradit, pište do komentářů, budu jedině ráda. Takže jak vám říkám - pít, zdravěji jíst a nepoužívat parfemovanou kosmetiku. A co vy a Vaše pleť?

p.s koukám, že jsem se celkem rozepsala, snad vás nebudu nudit...Hezký zbytek večera...K.






1 komentář :

  1. Já jsem taky do vazelíny, protože mám na některých místech extrémně suchou pleť, co se furt jen odlupuje, takže to snad vypadá jak lupy či co. Jinak mi taky pomáhá Lush King of Skin a hutný Steamcream, ale ten mi smrdí:D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)

 
ok-makeup © 2011 | Designed by Ibu Hamil , in collaboration with Uncharted 3 News , MW3 Clans and Black Ops